ים סיילינג סקול, מרינת תל אביב

אודות

פרופיל

ים סיילינג הוא בית הספר ומועדון השייט המוביל בישראל הפועל ממרינת תל אביב. בית הספר נוסד ב - 1998 ע"י רוני כהן שייט ותיק ומקצועי שהפך את לימודי השייט למפעל חייו. ים סיילינג הוא מועדון בוטיק בעל שיטת לימוד מוכחת ששמה דגש על שעות ים, לימוד פרקטי, מקצוענות ללא פשרות ויחס אישי. מלמדים בו טובי השייטים ואנשי ים עתירי ניסיון. במהלך השנים הכשיר בית הספר אלפי סקיפרים מיומנים שממשיכים להפליג בארץ ובחו"ל. הקשר עם בית הספר לא מסתיים עם קבלת רישיון הסקיפר. הבוגרים שלנו ממשיכים להיפגש במסגרת הפלגות מאורגנות פלוטילות למטרות פנאי ברחבי הים התיכון. הפלגות לימודיות מישראל לקפריסין המקנות גם "זמן ים" לצורך קבלת רישיון בינלאומי. מועדון השכרת יאכטות לנהיגה עצמית ובנוסף, יש לים סיילינג צוות תחרותי מקצועי המורכב מתלמידי ובוגרי בית הספר ומייצג אותנו בגאווה בתחרויות בינלאומיות.

חרטום יאכטה
״ברווז״
ים סיילינג סקול, מרינת תל אביב

בית הספר המוביל ללימודי שייט במרינת תל אביב

כך התחלנו

לא תמיד נחשבה תל אביב לעיר עם חופי ים משובחים ופעילות ימית ענפה. מתכנניה הקימו אותה ״עם הגב לים" ורק בשנות ה 70 החל הפיתוח של קו החוף. רוני כהן מייסד בית הספר נשבה עוד בילדותו בקסמי הים התל אביבי. הוא נהג לנסוע לבדו באוטובוסים מהעיר החרדית בני ברק לים ולהתאמן בשייט, גלישת גלים וקיאקים אולימפיים. הוא חזה בהתרגשות בבנייתה של מרינת תל אביב. עבורו היה אך טבעי להמשיך לשירות צבאי בחיל הים ואחריו להפליג בספינות מפרש בארץ ובעולם. רוני היה בין הבעלים הראשונים בארץ של ספינת מפרש. בשנת 1998 החליט רוני להפוך את האהבה לים ואת הידע העצום שצבר וייסד יחד עם שותפתו ואשתו, לאה, את ים סיילינג. מאז הספיק רוני לחלוק את אהבת וידיעת הים עם רבים אחרים ולהכשיר אלפי סקיפרים מקצועיים.

חפשו אותנו בים התיכון…

הצוות

רוני כהן

מייסד, מדריך שייט בכיר

זאב ים. איש ים. בכל רמ"ח איבריו. מבכירי השייטים וותיקי המורים לשייט בישראל. היה בין מייסדי ענף שייט המפרשיות בישראל וממשיך לקדם אותו מיום ליום. יזם, הוגה חולם ומיישם - רוני הוא הקברניט של ים. סיילינג סקול מאז ייסד אותו ב 1998.

רוני הוא בוגר חיל הים, בעל רישיון משיט מסחרי ורישיון משיט 7 (קברניט נוסעים עד 220 נוסעים). מחבר הספר "להיות סקיפר" רוני הכשיר במהלך השנים מאות שייטים מנוסים שמפליגים בים התיכון ואף מעבר לו.
על היבשה )במעט שנמצא( מדריך תיאוריה וגולש סקייטבורד. על הים: מדריך שייט, מפרשנות, וגולש גלים.

לאה כהן

מייסדת, מנהלת כללית

ההגאית של ים סיילינג. בים וביבשה. מי שמכיר את לאה מהחוף - מכיר מנהלת מוכשרת ששוחה בכל רזי ושלבי רישיון הוצאת הסקיפר ונהלי משרד התחבורה. ביומיום לאה מנהלת את האופרציה של כלל שירותי ים סיילינג. בים: היא סקיפרית ותיקה והגאית מוכשרת שהובילה את הצוות של ים סיילינג לניצחונות רבים בתחרויות שייט.

לאה נדבקה מרוני בחיידק הים ועזבה קריירה בחשבונאות לטובת ניהול בית הספר והפלגות ממושכות בים התיכון היא כיהנה בעבר כרכזת דגם האופטימיסט, חברת הנהלה באיגוד השייט הישראלי ופעלה רבות לקידום
השייט בישראל בקרב ילדים.

גל כהן

מדריך שייט בכיר

(להיוולד לשושלת של אנשי ים זה מחייב) בגיל 5 החל גל את קריירת השייט שלו בסירות מדגם אופטימיסט.
בגיל 17 כבר היה אלוף אירופה לנוער בדגם האולימפי 470 . גל מבלה יותר זמן בים מביבשה. כמדריך, גולש ומרכז הצוות התחרותי של ים סיילינג. תחביבים: מפרשנות, כיוון הרוח, גובה הגלים והחיים הטובים.

ביבשה: סטודנט לפסיכולוגיה וניהול באוניברסיטת תל אביב ומדריך תיאוריה.

בני פפה

מדריך שייט מעשי

צעיר מדריכי בית הספר אבל בעל ניסיון של ותיקים. בני הוא אשדודי במקור, כבוגר בית הספר 'אורט ימי אשדוד' צבר במהלך השנים ניסיון רב והתמקצע בשייט ותיקון ספינות.
בני הוא מדריך שייט ואיש אחזקה במועדון 'ים סיילינג'.
את מרבית יומו הוא מעביר בלימוד שיעורים מעשיים בים ואם הוא לא בים תוכלו למצוא אותו בתוך אחד
המנועים של הספינות.

על היבשה: בדרך לים…

נפי (נפתלי) שביט

מדריך מכונה בכיר ושייט מעשי

קצין המכונה הראשי שלנו ואוהב ים מושבע!
את אהבתו לים טיפח עוד בימיו כתלמיד בבית הספר הימי במכמורת. בהמשך שירת בספינות חיל הים ומאז
ועד היום עובד במגוון רחב של עבודות ימיות, בעיקר טכניות לרבות: עבודות צלילה, תחזוקת כלי שיט
ותחזוקת מעגנות. בים סיילינג מופקד נפי על לימודי מכונאות ומדריך שייט מעשי.

בזמנו הפנוי: חתירה בקיאק, צלילה חופשית, שייט מפרשיות ודייג . אז דייג אוהב דגים? אצל נפי התשובה -
בהחלט!

אבנר אבידן

מדריך תיאוריית שייט

עד להתפרצות הקורונה אבנר היה הייטקיסט שעבד מסביב לעולם: אוסטרליה, אנטיגוואה, גיברלטר וישראל ויזם בתחום הפודטק. הקורונה גרמה לו לחשב מסלול מחדש ולעשות מהפך מפרשים מבוקר. אבנר הצטרף למשפחת ים סיילינג. כיום הוא מעביר שיעורי תיאוריה בכיתה, הכשרות לסקיפרים/ות ופלוטילות בחו"ל.
הנושא אהוב ללימוד : ניווט חופי.
יעד אהוב לשייט: איטליה.

ועל החוף: אבנר נהנה מאימוני כושר, ניגון בפסנתר ושירה במקלחת.

ד"ר ארנון אהרון

מדריך קורס רדיו ו ASA

ד"ר ארנון אהרון. תל אביבי מקורי, רופא במקצועו ושייט בנשמתו. בעל רישיון סקיפר מסחרי ומדריך קורס רדיו GMDSS. ארנון נשבה בקסמי הים עוד בימיו כגולש ובמרכז לחינוך ימי בתל אביב.
מראשוני הבוגרים של ים סיילינג ארנון הפך לחלק בלתי נפרד מבית הספר ומעביר את קורסי הרדיו שנחשבים לטובים ביותר בענף.

על היבשה: יזם בתחום הביוטכנולוגיה.

ליאל בנווניסתי

מנהלת משרד וקשרי לקוחות

אמרתם ים - אמרתם ליאל. המנוע של בית הספר והפרופלור של הספינה. ילדת מושב חופשיה ומלאת אנרגיה שגדלה בבית ספר ים. מניקיון ספינות כעבודה זמנית למנהלת משרד וקשרי לקוחות.

רל״שית לשעבר בצבא, לומדת לקראת רישיון הסקיפר וכשיש לה רגע פנוי, חפשו אותה בין הגולשים.

מאי עזרא

פיתוח עסקי ומדיה

מאי עזרא, תל אביבית מקורית. קיימת 24 שנים, מתוכן 12 בים. גולשת על הגלים ומבלה עם חברים. מאי העבירה את רוב שנות נעוריה במועדון גלישה ואף ניהלה אותו. לאחר שסיימה קורס סקיפרים בהצטיינות,
הצטרפה לצוות ים סיילינג ואף שוקלת להוסיף ״קפטן״ בתור שם אמצעי. ביבשה היא סטודנטית למערכות
מידע.

עד כמה מאי נאמנה למקום עבודתה? היא קעקעה את אחת הסירות של ים סיילינג.

צי היאכטות שלנו

צי בית הספר מורכב מיאכטות מפוארות, מתוחזקות ומאובזרות  ומיועד לאפשר לשייטי הקהילה שלנו חווית שייט איכותית. היאכטות  בגדלים  שבין  35-43 פיט וכל אחת מהן בעלת מאפיינים שונים.  גיוון זה מאפשר התאמה מושלמת והנאה מירבית לכלל סוגי השייטים: לחובבי השייט הספורטיבי והמפרשנות הטהורה המועדון מציע יאכטות תחרותיות ״קלילות״ וזריזות המאפשרות שייט מהיר גם ברוחות חלשות. לחובבי החיים  הטובים (והקלים) המועדון מציע יאכטות קרוזינג המאפשרות הפלגה נוחה בארץ  ובהפלגות בינלאומיות. בנוסף לצי היאכטות, מחזיק  המועדון סירה מנועית מהירה באורך של 22 פיט, שילוב של גוף קליל ומנוע עוצמתי של 150 כוחות סוס מאפשר להגיע למהירויות גבוהות  לחובבי האנדרנלין…

קו מחברחרטום יאכטה
״ברווז״

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תודה!
קיבלנו את פנייתכם ונחזור אליכם בהקדם
Oops! Something went wrong while submitting the form.